Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

  • مبل و تختخواب خودتو در مبل ها بفروش
  • فروشگاه اینترنتی مبل ها
  • خرید اینترنتی و ارسال انواع مبل و تخت خواب سراسر ایران
  • تخت خواب فلزی
  • خرید مبل تختخوابشو

  • مبل و تختخواب خودتو در مبل ها بفروش
  • سایت خرید مبل تختخوابشو مبل ها
  • زندگی راحت با سایت مبل ها
  • فروشگاه اینترنتی مبل و تخت خواب
  • تولید و توزیع انواع مبل و تخت خواب سراسر کشور
  • تضمین مطابقت محصول و بیمه سلامت در حمل
  • نظرات مشتریان پس از دریافت کالا
  • خرید سرویس ناهار خوری
  • خرید مبل و کاناپه
  • خرید مبل و کاناپه
  • خرید مبل تختخوابشو
  • مبل سلطنتی و استیل
  • مبل ال
  • تخت خواب
  • خرید انواع سرویس خواب
  • خرید سرویس خواب طرح موج کد 3818
  • مبل تختخوابشو مدل سارا

*** سامانه نشر اگهی ساباتاج***
اگهی همسریابی هددبر :
ازدواج سفید کی پایه هست ؟ اسمم حمید هست 37 سالمه قدم 175 وزنم 70 گیلان زندگی میکنم هر بیاد باهاش زندگی میکنم فقط لاغر باشه و خودش بیاد به زندگی گیلان زندگی کنیم و بشه هم بریم از ایران عالی
این ای دی منه توی تلگرام یا انیستاگرام پیام بده mynatilos پیام بده حرف بزنیم
پروفایل همسریابیبرای مشاهده پروفایل کاربر در هددبر اینجا (.کلیک کنید)
اگهی همسریابی سایت هددبر mynatilos@ ای دی تلگرام
Instagram ID : mynatilos
***پایان متن اگهی همسریابی ***

مزاياي مبلمان يک تکه و «ال شکل» در دکوراسيون خانه چيست؟

 

مزاياي مبلمان يک تکه و «ال شکل» در دکوراسيون خانه چيست
مزاياي مبلمان يک تکه و «ال شکل» در دکوراسيون خانه چيست

چيدمان مبلمان و کاناپه هاي جداگانه در فضا شايد به نظر راحت تر از دکوراسيون و قرار دادن مبلمان يک تکه يا ال شکل باشد اما مبلمان ال شکل مزيت هايي دارد که گاهي همين مزيت ها باعث برتري آن نسبت به مبلمان جدا مي شود.
کاناپه هاي منطقه اي (مدولار)که بيشتر افراد به آن مبلمان ال شکل مي گويند از کنار هم قرار دادن تکه هايي از مبلمان از انواع تک دسته گرفته تا مبلماني براي دراز کشيدن تشکيل مي شود. مبلماني چند منظوره که تقريبا در اتاق نشيمن با هر اندازه اي قابل استفاده است. اين کاناپه ها فضاي نشيمن راحت و زيادي را در اختيار شما قرار مي دهند وبه دليل اتصال به هم و اينکه به اشغال جايي براي دسته مبل نيازي ندارند، بهترين انتخاب براي فضاهاي کوچک به شمار مي روند.

مبلمانال شکل را بر اساس کاربرد موردنياز مي توانيد جابه جا کنيد و به عنوان مثال آن را به عنوان فضايي براي دور هم جمع شدن هاي خانوادگي يا حتي جاي خوابي براي ميهمان در نظر بگيريد.
? سبک، رنگ، جنس

کاناپه يا مبلمان ال شکل مي تواند به عنوان نقطه کانوني اتاق نشيمن به حساب آيد. در اين حالت رنگي را براي ديوارها انتخاب کنيد که اجازه دهد کاناپه در فضا بدرخشد. به عنوان مثال رنگ قرمز يا زرد براي ديوار مناسب است به شرطي که کاناپه شما سفيد، مشکي يا کرم باشد. مخالف اين نيز مي تواند بسيار جذاب باشد. اگر مي خواهيد کاناپه نقطه کانوني فضا باشد در هر حال رنگ ديوار و کاناپه بايد متضاد باشند که البته مي توانيد با اضافه کردن کوسن هايي هماهنگ با رنگ ديوار اين تضاد را دلنشين کنيد. چنانچه نمي خواهيد مبلمان به عنوان نقطه کانوني در فضا به چشم آيد بايد رنگ ديوار و کاناپه روبروي آن را هماهنگ در نظر بگيريد تا کاناپه در بافت ديوار پنهان شود. به عنوان مثال اگر رنگ قهوه اي شکلاتي را براي کاناپه انتخاب کرده ايد از رنگ کرم براي ديوار استفاده کنيد. در هر حال در نظر داشته باشيد زماني که مبلمان شما به عنوان نقطه کانوني فضا است بايد با تم و سبک فضا هماهنگ باشد.
به اين منظور سبک فضاي خود را مشخص کنيد. آيا فضاي شما مدرن، کلاسيک يا مينيماليست است؟ مبلي را انتخاب کنيد که سبک فضا را انعکاس دهد. به عنوان مثال براي فضاي مدرن خود کاناپه اي با خطوط هندسي ساده و نشيمني نزديک به زمين انتخاب کنيد. چنانچه هنوز فضا را دکور نکرديد رنگ و سبک مبلمان منطقه اي مي تواند کليد خوبي براي انتخاب رنگ و سبک غالب فضا باشد. در مورد انتخاب پارچه و جنس مبلمان ال شکل هم بايد همين دقت را داشته باشيد. پارچه اي که براي کاناپه انتخاب مي کنيد بايد مطابق با سبک فضا باشد به عنوان مثال پارچه هاي با طرح هاي گلدار و شطرنجي مناسب فضايي با سبک روستيک است.به جنس کاناپه نيز توجه داشته باشيد. اگر مي خواهيد از اين کاناپه در فضاي نشيمن استفاده کنيد حتما از پارچه هايي بادوام با رنگ هاي نسبتا تيره استفاده کنيد.

کاناپه هاي مقطعي تکه بزرگي از مبلمان فضا يا تمامي آن را تشکيل مي دهند. بنابراين رنگ آن تاثير زيادي در فضا دارد اگر فضاي کوچکي داريد از انتخاب رنگ هاي تيره براي کاناپه بپرهيزيد و از رنگ هاي روشن و خنثي استفاده کنيد. اگر نگران بي روح شدن فضا هستيد مي توانيد رنگ هاي شاد را با کمک کوسن ها به فضا وارد کنيد. اما توجه داشته باشيد که رنگ کوسن ها با ديگر رنگ هاي به کار رفته در فضا هماهنگ باشد.به عنوان مثال، اگر مبل شما خاکستري است از صورتي روشن، قرمز يا زرد به عنوان يک رنگ تاکيدي در قالب کوسن استفاده کنيد يا اگر مبل شما قهوه اي شکلاتي است، آبي فيروزه اي مي تواند يک انتخاب خوب به عنوان رنگ تاکيدي باشد.
نکته : قبل از خريد بايد چند گزينه را در مورد مبلمان امتحان کنيد روي آن بنشينيد، راحتي پاها و کمرتان را بررسي کنيد. عمق کاناپه بايد براي اندام شما و افراد خانواده مناسب باشد.

? جاي قرارگيري
باور کنيد يا نه، فضاي وسط اتاق بهترين مکان براي کاناپه هاي منطقه اي است. زيرا اين کاناپه ها از انواع ديگر مبلمان بزرگ تر و عميق تر هستند. قرار دادن آن ها در وسط اتاق فضاي ديواري بيشتري براي قرار دادن مبلمان ديگر در اختيار شما قرار مي دهد و دسترسي به تمام تکه هاي اين مبلمان را راحت تر مي کند.

تکه هاي بزرگ تر کاناپه هاي منطقه اي عامل مهمي در چيدمان آن ها هستند. تکه هايي را که ثابت هستند و جدا نمي شوند خارج از مسيرهاي رفت و آمد، روبروي ديوار قرار دهيد. البته ممکن است براي اينکه مبلمان بهتر در اتاق قرار بگيرد وسوسه شويد تکه هاي آن را از هم جدا کنيد. اما در نظر داشته باشيد که اين مبلمان به صورت متصل به هم طراحي شده است و جدا کردن آن مانند پازلي نيمه مي ماند و حس ناتمام بودن را به شما و دکوراسيون القا مي کند. پس قبل از تصميم گيري به خريد اين نوع مبلمان به اين قضيه فکر کنيد.
اگر نخواهيد کاناپه منطقه اي يا مبلمان ال شکل را به عنوان نقطه کانوني استفاده کنيد، مي توانيد آن را روبروي ديوار اصلي اتاق و در مقابل نقطه کانوني (شومينه، پنجره، تلويزيون و…) قرار دهيد. به ياد داشته باشيد نبايد آن ها را به ديوار بچسبانيد و بايد حداقل فاصله اي در حدود ?? تا ?? سانتي متري از ديوار براي آن لحاظ کنيد.
? فضاهاي کوچک

کاناپه هاي منطقه اي را بر اساس اندازه و شکل اتاق انتخاب کنيد. بعضي از انواع اين کاناپه ها گرد و بيضي شکل هستند و انواع(V) وي شکل و (L)ال شکل نيز دارند. کاناپه هاي وي شکل جمع و جور براي فضاهاي کوچک مناسب هستند. در حالي که در فضاهاي بزرگ دست شما در انتخاب باز است و مي توانيد کاناپه اي با هر سبک و اندازه را انتخاب کنيد. اگر از کاناپه هاي منطقه اي در فضاهاي کوچک استفاده مي کنيد بايد نوعي از آن را که فضاي ذخيره سازي دارد انتخاب کنيد. انواعي از اين کاناپه ها، زير قسمت نشمين فضاي ذخيره سازي دارند يا دسته ها و قسمت پشتي آن ها را طبقاتي تشکيل داده است که آن را براي فضا هاي کوچک مناسب مي کند. به دليل وجود اين طبقات و دکوراتيو بودن فضاي پشت اين کاناپه ها، مي توان آن ها را پشت به فضاهاي ديگر هم قرار داد.
پيشنهاد ديگر براي استفاده از کاناپه هاي منطقه اي در فضاهاي کوچک،بهره گيري از ميزهاي پذيرايي پازلي شکل است که چند تکه دارند و در زمان نياز به چند ميز عسلي کوچک تقسيم مي شوند. ميزهاي عسلي منحني شکل براي کاناپه هايي که به سمت داخل انحنا دارند و ميزهاي مربع يا مستطيل براي انواع ال شکل مناسب است. همچنينبراي افزايش فضاي نشستن در فضاهاي کوچک مي توانيد از عثماني هايي استفاده کنيد که زير ميزپذيرايي پنهان مي شوند. به اين ترتيب زماني که به آن ها نيازي نداريد مي توانيد آن ها را زير ميز پذيرايي هل دهيد.

نکته مهم براي انتخاب کاناپه در فضاي کوچک اين است که قبل از خريد اندازه هاي فضاي مورد نظر را در اختيار داشته باشيد تا بتوانيد مبلماني متناسب با فضا خريداري کنيد.
? ايجاد هماهنگي

کاناپه هاي منطقه اي منحني شکل به دليل خطوط نرم حسي بهتري به فضا مي دهند. سعي کنيد ساير عناصر نيز از اين خطوط منحني پيروي کنند به عنوان مثال از فرشي با اشکال دايره اي استفاده کنيد يا قاب هايي با اشکال منحني در فضا نصب کنيد.
فرش زير اين مبلمان بايد به اندازه اي باشد که يا مبلمان به طور کامل روي آن قرار بگيرد يا پايه هاي جلوييکاناپه روي فرش باشد. البته مبلمان الحاقي به اين کاناپه و ميز پذيرايي بهتر است کاملا روي فرش قرار بگيرند. فرشيکه در فضا به کار مي بريد با ايجاد منطقه اي مجزا، انسجام کاناپه منطقه اي و مبلمان مرتبط به آن را حفظ مي کند.
? ميز متناسب
با توجه به اينکه کاناپه هاي منطقه اي تکه هاي بزرگي دارند هنگام انتخاب ميز پذيرايي دقت داشته باشيد که بايد تمام افراد بتوانند به راحتي به ميز دسترسي داشته باشند. از ميز پذيرايي متناسب با شکل مبلمان استفاده کنيد براي مثال براي کاناپه هاي گرد و بيضي شکل از ميز گرد و براي انواع ال (L) و وي (V) شکل از ميزي ال (L) يا مستطيل استفاده کنيد.حتما نبايد ميز پذيرايي بزرگ باشد بلکه مي توانيد از ميزي باريک و بلند استفاده کنيد. راه ديگر اين است که علاوه بر ميز پذيرايي از ميزهاي عسلي استفاده کنيد. برخي از اين ميز ها داخل هم قرار گرفته فضاي کمي را اشغال مي کنند. علاوه بر ميزهاي عسلي حداقل از يک ميز کناري ثابت براي قرار دادن آباژور، شمعدان يا لوازم جانبي ديگر استفاده کنيد. اگر يک قطعه عثماني نيز به همراه مبلمان شما وجود دارد بهتر است آن را به صورت جداگانه نسبت به قطعات ديگر مبلمان قرار دهيد. در اغلب موارد مي توانيد از اين عثماني به عنوان ميز پذيرايي استفاده کنيد.البته شايد سطح پارچه اي عثماني براي شما مشکل ساز باشد اما مي توانيد با درنظر گرفتن سيني چوبي يا مسي روي اين ميز اين تکه از مبلمان را کاربردي کنيد. اين عثماني ها به عنوان زيرپايي نيز کاربرد دارند.

? ترکيب مبلمان
اگر فضا به شما اين اجازه را مي دهد که مبلمان ديگري به مبلمان منطقه اي خود اضافه کنيد، بايد به حفظ تعادل که کليد زيبايي دکوراسيون است، دقت داشته باشيد. براي حفظ تعادل کاناپه منطقه اي مي توانيد از مبلمان ديگري مانند يک صندلي، کاناپه اي دو نفره و … در انتهاي بال کوتاه تر کاناپه استفاده کنيد. براي ايجاد هماهنگي بين اين دو بخش از رنگ کوسن هاي مبلمان منطقه اي براي اين تکه جداگانه استفاده کنيد تا ست مبلمان شما هماهنگ به نظر برسد. براي اضافه کردن يک مبل يا صندلي تکي به مبلمان از راس دو ضلع کاناپه خطي فرضي ترسيم کنيد و صندلي را در امتداد اين خط قرار دهيد به شکلي که با کاناپه يک مثلث فرضي ايجاد شود. زماني که دو بال مبلمان شما برابر است از دو صندلي ظريف در دو طرف کاناپه استفاده کنيد يا يک کاناپه بزرگ تر را به صورت مورب در نزديکي ست مبلمان قرار دهيد. البته درنظر داشته باشيد فاصله اين کاناپه خيلي نزديک به ست مبل نباشد تا احساس باز بودن به فضا القا شود.

براي ايجاد فضاي بيشتري براي نشستن، علاوه بر مبلمان منطقه ايمي توان از يک کاناپه دو نفره نيز استفاده کرد. اين کاناپه دو نفره را مقابل بال کوتاه تر کاناپه منطقه اي قرار دهيد و براي ايجاد فضاي بيشتر براي نشستن کوسن هاي بزرگ را مقابل ضلع بلند تر کاناپه روي زمين قرار دهيد تا افراد بتوانند روي اين کوسن ها بنشينند و وقتي به آن ها نياز نداريد آن ها را گوشه اي روي هم بگذاريد.
اگر از آن دسته افرادي هستيد که عادت داريد جلوي تلويزيون يا شومينه دراز بکشيد و نمي خواهيد مزاحم ديگران باشيد بد نيست از کاناپه هاي تخت خوابشو استفاده کنيد. اگر به دکوراسيون جذاب و مهيج علاقه داريدکاناپه اي تخت خواب شو با سبک و تمي متفاوت نسبت به مبلمان منطقه اي انتخاب کنيد. ترکيب اين دو کاناپه براي فضاهاي بزرگ و مجزا مناسب است.

براي فضاهاي بزرگ مي توان از دو سري کاناپه منطقه اي يک شکل استفاده کرد. شايد اين کار به نظر عجيب باشد ولي به دليل يک شکل بودن مبلمان به اين صورت هماهنگي مناسبي در فضا ايجاد مي شود. همچنين مي توانيد دو کاناپه دسته دار يک شکل را با مبلمان منطقه اي خود هماهنگ کنيد.
? مبلمان يک تکه در فضا

فضاي پشت کاناپه هاي منطقه اي را بايد با عناصري پر کنيد که با سبک و تم اتاق و همچنين جنس، رنگ و بافت پارچه کاناپه و نحوه چيدمان آن در فضاهماهنگ باشد.
?. قرار دادن آباژور زميني در گوشه پشت مبلمان، روشنايي ظريف و ماهرانه اي به اين بخش از فضا مي دهد. آباژور را به نحوي پشت کاناپه قرار دهيد تا علاوه بر جنبه تزييني بتواند فضايي براي مطالعه نيز ايجاد کند.

?. برايتزئين گوشه اي وسيع و نورگير، استفاده از درختچه هاي گياه طبيعي بهترين انتخاب است. همچنين مي توانيد از گياهاني که در محيط آپارتمان رشد مي کنند براي اين گوشه استفاده کنيد يا گل هاي رونده مانند پيچک را داخل آويز سقفي در اين گوشه قرار دهيد.
?. يک کنسول در فضاي پشت کاناپه قرار دهيد تا علاوه بر جنبه دکوري، بتوانيد از آن به عنوان فضايي براي قرار دادن کتاب ها، ظروف عتيقه، آباژور، سبد هاي ذخيره سازي و … استفاده کنيد. از ميزي با رنگ روشن مانند قرمز و زرد در پشت کاناپه اي با رنگ خنثي يا تيره استفاده کنيد. يا از ميزي با روکش چوب طبيعي يا آبي روشن پشت کاناپه اي با روکش طرح دار بهره بگيريد. مي توانيد کتاب ها را به صورتي دکوراتيو روي اين ميز بچينيد يا گلداني پر از گل هاي طبيعي يا قاب هايي از عکس هاي خاطره انگيز را به شکلي هنري روي اين ميز به نمايش بگذاريد. ممکن است اين ميز به عنوان عنصري جدا کننده در فضاي بين دو دست مبلمان قرار گرفته باشد.

? ديوارکوب ها
ديوار پشتي کاناپه هاي منطقه ايبايد به وسيله آثار هنري پر شود تا فضا بي روح و خالي جلوه نکند. براي اين کار قاب هاي هنري با اندازه هاي متفاوت را در ارتفاعمختلف روي اين ديوار نصب کنيد. البته از نصب قاب هاي زياد و ايجاد شلوغي اجتناب کنيد. اين آويختني ها حتما نبايد قاب باشد بلکه مي توانيد صنايع دستي يا نقاشي هاي کودکان خود را در اين فضا نصب کنيد.

?. به دليل اينکه مبلمان منطقه اي اندازه بزرگي دارد، آثار هنري بايد با اندازه اين مبلمان هماهنگ باشد و به دکوراسيون تعادل ببخشد. زماني که مبلمان زيادي در فضا وجود دارد،احساس کمبود آثار هنري بيشتر حس مي شود. بنابراين براي اينکه کنجي دنج داشته باشيد ديوار را خالي رها نکنيد و از آثار هنري متنوعي روي ديوار پشتي کاناپه منطقه اي استفاده کنيد. مانند تمام عناصر ديگر، سبک اين آثار هنري نيز بايد با فضا و کاناپه منطقه اي هماهنگ باشد. اگر کاناپه شما با چرم قهوه اي پوشيده شده است از آثار هنري با سبک روستايي استفاده کنيد يا اگر کاناپه شما خطوطي ساده دارد و با پارچه اي ساده و بافت دار پوشيده شده است از آثار هنري مدرن براي ديوار پشت آن استفاده کنيد.
?. از تابلويي بزرگ در مرکز ديوار پشتي کاناپه استفاده کنيد. اين قاب را طوري نصب کنيد که وسط آن در سطح ديد باشد. يا مي توانيد تعدادي از تصاوير با تم مشترک را به صورت گروهي روي ديوار نصب کنيد.

?. آينه اي بزرگ روي اين ديوار نصب کنيد تا نقطه کانوني اتاق را انعکاس دهد. اين ايده براي فضاهاي کوچک بسيار مناسب است زيرا علاوه بر جنبه دکوراتيو به بزرگ تر نشان دادن فضا کمک مي کند.
?. براي نصب قاب کوچک يا متوسطي که علاقه زيادي به آن داريد مي توانيد آن را در مرکز ديوار نصب کنيد و از چراغ هاي ديوارکوب اطراف آن استفاده کنيد.

? ايده هاي فصلي
· در فصل هاي سرد سال از پتوهايي روي دسته و پشتي اين کاناپه استفاده کنيد. اين پتوهاي نازک علاوه بر ايجاد سطحي گرم، با رنگ و طرح خود به دکوراسيون جذابيت مي بخشند. نحوه نمايش اين پتو ها در دکوراسيون را مي توانيد در شماره بعد ماهنامه دنبال کنيد.

· براي تغيير فصلي اين کاناپه ها به جاي تغيير روکش مبل از لباس مبل کمک بگيريد. لباس مبل دائمي نيست و اجازه مي دهد بتوانيد به صورت فصلي روکش کاناپه را تغيير دهيد. براي پاييز و زمستان از پارچه هاي سنگين و بافت دار و درفصل بهار و تابستان از پارچه هايي نازک و سبک براي لباس مبل استفاده کنيد.

2 thoughts on “مزاياي مبلمان يک تکه و «ال شکل» در دکوراسيون خانه چيست

  1. حامد says:

    مفیدبود ممنون. مبلمان من قهوه ای طرح ال میباشد. پیشنهادب برای رنگ کوسن میخواستم اگر لطف کنید ممنون میشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *