Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

  • مبل و تختخواب خودتو در مبل ها بفروش
  • فروشگاه اینترنتی مبل ها
  • خرید اینترنتی و ارسال انواع مبل و تخت خواب سراسر ایران
  • تخت خواب فلزی
  • خرید مبل تختخوابشو

  • مبل و تختخواب خودتو در مبل ها بفروش
  • سایت خرید مبل تختخوابشو مبل ها
  • زندگی راحت با سایت مبل ها
  • فروشگاه اینترنتی مبل و تخت خواب
  • تولید و توزیع انواع مبل و تخت خواب سراسر کشور
  • تضمین مطابقت محصول و بیمه سلامت در حمل
  • نظرات مشتریان پس از دریافت کالا
  • خرید سرویس ناهار خوری
  • خرید مبل و کاناپه
  • خرید مبل و کاناپه
  • خرید مبل تختخوابشو
  • مبل سلطنتی و استیل
  • مبل ال
  • تخت خواب
  • خرید انواع سرویس خواب
  • خرید سرویس خواب طرح موج کد 3818
  • مبل تختخوابشو مدل سارا

*** سامانه نشر اگهی ساباتاج***
اگهی همسریابی هددبر :
ازدواج سفید کی پایه هست ؟ اسمم حمید هست 37 سالمه قدم 175 وزنم 70 گیلان زندگی میکنم هر بیاد باهاش زندگی میکنم فقط لاغر باشه و خودش بیاد به زندگی گیلان زندگی کنیم و بشه هم بریم از ایران عالی
این ای دی منه توی تلگرام یا انیستاگرام پیام بده mynatilos پیام بده حرف بزنیم
پروفایل همسریابیبرای مشاهده پروفایل کاربر در هددبر اینجا (.کلیک کنید)
اگهی همسریابی سایت هددبر mynatilos@ ای دی تلگرام
Instagram ID : mynatilos
***پایان متن اگهی همسریابی ***

چگونه مبلمان راحت و خوبي بخريم؟

چگونه مبلمان راحت و خوبي بخريم؟
چگونه مبلمان راحت و خوبي بخريم؟

در عصر اخير بيش از هر زمان ديگري اين امکان وجود دارد که شما هر آنچه را که در ذهن خود داريد در خانه خود نيز داشته باشيد. مصرف کنندگان به يمن برخورداري از مواد اوليه جديد، و صنعت ساخت نوين تقريباً مي‌توانند مدل‌هاي نامحدودي از مبلمان در طرح‌ها و قيمت‌هاي مختلف را پيدا کنند. همه افراد از داشتن خانه اي که به درستي مبلمان شده باشد لذت مي‌برند، البته فراموش نکنيد که مبلمان تنها به ميز و مبل و صندلي محدود نمي‌شود و ويترين، کشو، و حتي جاکفشي و بسياري از موارد ديگر را نيز در بر مي‌گيرد. هدف مقاله اخير آشنايي شما با اطلاعات پايه اي و رهنمودهاي اوليه اي است که به واسطه آن قادر شويد هم از خريد خود راضي بوده و از آن لذت ببريد و هم بهاي گزافي بابت آن پرداخت نکنيد.
برنامه ريزي پيش از خريد
بهترين راه براي جلوگيري از هدر رفتن وقت و پول و جلوگيري از پشيماني پس از خريد اين است که يکسري اصول ابتدايي را در ذهن داشته باشيد و خريد خود را بر اساس آن اصول استوار نماييد. توجه به اين اصول هم قبل از خريد و هم زمانيکه براي خريد روانه بازار مي‌شويد حائز اهميت هستند.
بدانيد چه مي‌خواهيد
نيازهاي خود از خريد مبلمان را به دقت بررسي نماييد حال چه بخواهيد يک اتاق را مبلمان کنيد و چه کل خانه را و يا تنها قصد خريد يک نيم ست را داشته باشد. در هر صورت بايد تصميم بگيريد که چه مي‌خواهيد و قرار است تا چه مدتي از آن استفاده کنيد. آيا براي مدت زمان کوتاهي به آن نياز داريد؟ مانند صندلي‌هاي مخصوص نوزاد که خيلي زود براي او کوچک خواهد شد؛ و يا اينکه قصد داريد در دراز مدت از آن استفاده کنيد؟ مانند مبلمان اتاق پذيرايي. توجه به اين نيازها به شما کمک مي‌کند که در وقت، انرژي، و هزينه‌هاي خود صرفه جويي کنيد.
بدانيد مورد مصرف آن چيست
با خود به اين مطلب فکر کنيد که به چه منظوري مبلمان را خريداري مي‌کنيد و قرار است توسط چه فرد يا افرادي مورد استفاده قرار بگيرد. به اين طريق راحتتر مي‌توانيد در مورد مدل، رنگ، و جنس آن تصميم بگيريد. افراد سالخورده و يا مجرد ممکن است مدل‌ها و پارچه‌هايي را انتخاب کنند که هيچ گاه مناسب خانواده اي که بچه‌هاي کوچک و حيوان خانگي دارند نباشد. مورد استفاده مبلمان نکته مهمي است که حتماً بايد به آن توجه کرد.
چقدر فضا در اختيار داريد
سايز اتاقي که قرار است مبلمان در آن چيده شود، يک نکته مهم در انتخاب صحيح هر گونه آيتم و به ويژه مبلمان است. شايد فکر بدي نباشد که پلان کف را روي کاغذ به صورت دستي‌ترسيم نماييد و بعد چيدمان‌هاي مختلف مبلمان را در آن امتحان کنيد تا ببينيد به چه طريقي مي‌توانيد بهترين استفاده از فضا را داشته باشيد. در طرح ريزي براي خريد مبلمان در سايز مناسب نکاتي نظير: عرض راه پله‌ها، متراژ راهروها، و عرض درب ورودي را نيز در نظر بگيريد. بسياري از خانه‌هاي نوساز داراي راهروهاي عبوري کوچکي هستند، بنابراين بهتر است مبلماني را تهيه کنيد که به راحتي قابل حمل و نقل باشد. در مورد سايز مبلمان هيچ موقع اين مطلب را فراموش نکنيد که ممکن است روزي بخواهيد از خانه فعلي خود اسباب کشي کنيد.
بودجه خود را مشخص کنيد
خريداران عاقل ابتدا يک بودجه مناسب در نظر مي‌گيرند و با توجه به آن آيتم مورد نظر خود را انتخاب مي‌کنند. ابتدا کل بودجه خود را تخمين بزنيد و بعد ببينيد که براي هر آيتم تا چه اندازه مي‌توانيد هزينه کنيد. شايد بخواهيد براي خريد يک ميز با کيفيت و مرغوب که قرار است براي چند سال از آن استفاده کنيد هزينه بالاتري را پرداخت کنيد و براي يک ميز بازي کودک که به سرعت غير قابل استفاده مي‌شود، هزيه کمتري را در نظر گرفته باشيد.
پس از در نظرگرفتن نيازها، موارد استفاده، ميزان فضا، و بودجه نوبت به آن مي‌رسد که نگاهي به چيدمان دکوراتورهاي حرفه اي بيندازيد تا ايده‌هاي خوبي دستگيرتان شود. با نگاه کردن به مجلات مربوطه و خانه‌هايي که توسط دکوراتور‌هاي حرفه اي چيده شده اند، متوجه مي‌شويد که چگونگي انتخاب مبلمان براي هر اتاق به چه نحوي است. از جمله مجله‌هاي مناسب مي‌توان به ماهنامه “منزل” اشاره کرد که نظرات کارشناسانه و همچنين معرفي مکان‌هاي مناسب براي تهيه مبلمان با قيمت‌هاي مناسب در آن وجود دارد.
چگونگي و انواع مبلمان
دو نوع مبلمان اصلي وجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردي. مبلمان روکش دار به آن دسته از مبلماني اطلاق مي‌شود که در آن يک پوشش نرم براي نشستن وجود دارد و در صورت نياز در آن فنر مي‌گذارند تا قابليت ارتجاعي آن افزايش پيدا کند و سپس آنرا روکش مي‌کنند، مانند مبل‌هاي نشيمن و کاناپه‌ها که داراي بالشتک هستند. مبلمان موردي هم به اسباب و اثاثيه اي اطلاق مي‌شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند، مانند: ميز، ويترين،کابينت و قفسه
هر يک از اين دو نوع مبلمان مي‌توانند از اجناس مختلفي ساخته شوند که عموماً انواع چوبي و غير چوبي آن در بازار‌هاي ايران موجود مي‌باشند. عمده محصولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلي) يا چوب نرم ساخته مي‌شوند .
چوب سخت به چوب درختاني نظير: ماهون (ماهاگوني)، گردو، افرا، بلوط، گيلاس، غان (توس)، ساج، و پي کان و چوب نرم هم به چوب درختاني نظير: کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر اطلاق مي‌شود. مبلماني که از چوب‌هاي نرم ساخته شده باشد به مراتب از چوب‌هاي سخت ارزانتر است.
جنس بالشتک‌ها و پارچه
جنس پارچه‌هاي رو مبلي، نوارهاي دور دوزي، پد‌هاي نشيمن، و فنرهاي بکار رفته در مبلمان متفاوت است و در عين حال تعيين کننده ميزان راحتي و سفتي مبل است. به اين منظور از فنرهاي ساده کويل، فنرهاي دو سر مخروطي کويل، فنرهاي زيگ زاگ، و مارپيچي که به وسيله يک نخ يا مفتول سيمي يا گيره بهم متصل شده اند استفاده مي‌شود.
داخل آن هم با پارچه، پلي استر، و پلي اورتان پر مي‌شود. معمولاً رنج استفاده از اورتان به دليل دوام و مقاوت بالا، وزن کم، و برخورداري از خاصيت ضد بيدي بيش از ساير موارد مشابه است. هر چند کيفيت فوم‌هاي به کار گرفته شده با يکديگر تفاوت‌هاي بسيار زيادي دارد، بهترين آنها فوم‌هاي متراکم‌تر هستند که ميزان اورتان موجود در آنها بالاست.
براي روکش نيز از پارچه‌هاي مختلف طبيعي و مصنوعي استفاده مي‌شود. در حين خريد بايد دقت کنيد که جنس پارچه چيست و طرز نگهداري آن چگونه است. جنس پارچه در ارتباط مستقيم با قيمت مبلمان است و هر چه مرغوب‌تر باشد بالطبع قيمت مبلمان هم افزايش پيدا مي‌کند. اين نکته را نيز به خاطر داشته باشيد که کارخانه‌هاي توليد پارچه هيچ گاه پارچه‌هاي به کار رفته در مبلمان را جزء گارانتي خود به حساب نمي‌آورند.
قاب اصلي نشيمن
اين بخش يکي از اصلي‌ترين بخش‌هاي مبلمان است و در تعيين قيمت نقش اساسي دارد. قاب‌ها را اصولاً از جنس چوب‌هاي سخت، و گاهي استيل و تخته‌هاي لمينت يا پلاستيک فشرده مي‌سازند. البته شما قادر به رويت اين بخش نيستيد، به همين دليل براي تست کردن به پد مبل فشار وارد کنيد و ببينيد که آيا قاب قابل حس کردن است يا خير. اگر بتوانيد قاب را حس کنيد به اين معناست که پس از مدت زمان کوتاهي بايد آنرا دور بيندازيد. همچنين يکبار روي آن بنشنيد تا مطمئن شويد که پد بالشتک در همه جا يکسان است و پستي و بلندي ندارد.
مبلمان موردي
اگر قرار است روي ميز از شيشه استفاده کنيد، شيشه را روي آن قرار داده و مطمئن شويد که کاملاً صاف مي‌ايستد و ميز توانايي کامل نگه داشتن آنرا دارد. پنل‌هاي شيشه اي که مورد استفاده قرار مي‌گيرند بايد به اندازه کافي ضخيم باشند تا در حين استفاده روزمره نشکنند و لب پر نشوند.
پرداخت و مهذب کاري ميز و ويترين نيز مهم هستند و نشانه اي از کيفيت بالاي اين محصولات مي‌باشند. بهترين انواع آنها داراي مهذب کاري در قسمت بالايي، طرفين، و جلو و پشت محصول مي‌باشند. دقت کنيد که هيچ گونه شکاف و يا برآمدگي حبابي شکل روي بدنه ميز و يا قفسه‌هاي مورد نظرتان وجود نداشته باشد و قسمت‌هاي مختلف به خوبي بهم متصل شده باشند و تنها با چسب و ميخ اين کار انجام نشده باشد. صندلي‌ها را از داخل ميز بيرون بياوريد و هم ميز و هم صندلي را امتحان کنيد که لقي نداشته باشند. درب دراورها و کشو‌ها نيز بايد به آساني بيرون آمده و بسته شود و به اندازه کافي در خود وسيله جاي بدهد.

کي خريد کنيم
اگر از مدتي قبل براي خريد خود برنامه ريزي داشته باشيد، مي‌توانيد از تخفيف‌هاي ويژه فصلي نيز بهرمند شويد. البته گاهي اوقات ممکن است آيتم مورد نظر شما آماده نباشد و بر طبق سفارش ساخته شود که اين مدت زمان چيزي در حدود ? الي ? هفته به طول مي‌انجامد.
اتيکت‌ها را مطالعه کنيد
زمانيکه مبلمان مي‌خريد حتماً مطمئن شويد که کليه اطلاعاتي که فروشنده و کارخانه سازنده در اختيار شما قرار مي‌دهند را به خوبي مطالعه کرده ايد. اکثر شرکت‌هاي سازنده موظف هستند که اگر داخل محصولات خود از وينيل و يا ساير مواد مصنوعي استفاده مي‌کنند در شرح محصول قيد کنند. اين نوع مواد مصنوعي قادرند تا ظاهر چرمي، چوبي، و مرمري به مبلمان بدهند. در ضمن اگر در برچسب مواد سازنده تنها نام يک نوع چوب به کار رفته باشد، کليه روکش‌ها و سطوح مبلمان نيز مي‌بايست از همان چوب ساخته شده باشند.

فروشنده خود را بشناسيد
مشتري‌هاي عاقل پيش از خريد فروشنده مورد نظر خود را به دقت شناسايي مي‌کنند. از همسايه‌ها و دوستان خود در مورد شرکت عرضه کننده مبلمان سوال کنيد و به خاطر داشته باشيد که فروشنده خوب کسي است که تمامي سوالات شما را با دقت و صبر و حوصله به طور کامل پاسخ دهد و شما را اجبار به خريد آني نکند. هدف فروشنده خوب جلب رضايت مشتري است و آنها دوست دارند که شما شرکتشان را به ساير دوستان و آشنايان ديگر خود نيز معرفي کنيد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *